Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza institutu mimořádných okolností aneb krácení práv leteckých cestujících: Teorie, Praxe a budoucí směřování
Bartošík, Lukáš ; Exner, Jan (vedoucí práce) ; Šmejkal, Václav (oponent)
Název práce v českém jazyce: Analýza institutu mimořádných okolností aneb krácení práv leteckých cestujících: Teorie, praxe a budoucí směřování Abstrakt Letečtí cestující mají na základě unijního práva řadu práv vůči leteckým dopravcům. Jedním z těchto práv je i právo na paušalizovanou náhradu škody v případě zrušení či významného zpoždění letu. Zrušení či významné zpoždění letu mohou být způsobeny velkou škálou různých okolností. Jsou-li tyto okolnosti mimořádné, kterým dopravce nemohl za použití všech přiměřených opatření zabránit, nemají cestující právo na náhradu a dopravce je tak ze své povinnosti liberován. Mimořádné okolnosti v letecké dopravě jsou velice často v praxi aplikovaným institutem sloužícím k liberaci dopravce z jeho povinnosti zaplatit leteckým cestujícím škodu. Bohužel, tento právní prostředek je v právní úpravě zakotven velmi nejasně, neurčitě, a to formou neurčitých právních pojmů. Proto jej může být v praxi zneužíváno v neprospěch cestujících. Soudní dvůr Evropské unie v rámci řízení o předběžných otázkách sice institut vykládá, ale opět s použitím obecných a vágních termínů, což si žádá další konkretizaci prostřednictvím dalších předběžných otázek. Tato práce si klade za cíl přiblížit smysl a význam mimořádných okolností a nastínit, co se pod tímto neurčitým právním pojmem skrývá....
Práva cestujících na náhradu a pomoc v letecké dopravě optikou práva Evropské Unie
Petrovič, Ondřej ; Exner, Jan (vedoucí práce) ; Svobodová, Magdaléna (oponent)
Náhrada a pomoc cestujícím v letecké dopravě optikou práva Evropské unie Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o vyváženosti práv a povinností cestujících a leteckých dopravců v Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. V rámci první části dochází k rozboru historie mezinárodního a evropského leteckého práva společně s jejich vzájemnými vztahy. Ve druhé části je podrobnému rozboru podrobeno Nařízení o náhradě jako takové. Jeho jednotlivá ustanovení jsou analyzována spolu se související a aktuální judikaturou. Speciální pozornost je poté věnována odepření nástupu na palubu letadla, zrušení a zpoždění letu z pohledu konkrétních práv cestujících na kompenzace. K rozborům jednotlivých ustanovení Nařízení o náhradě je do práce následně zakomponována vlastní úvaha autora nad možnými zlepšeními stávající úpravy do budoucna a vlastní pohled na zmíněnou vyváženost Nařízení o náhradě. Třetí část diplomové práce se poté zabývá konkrétními možnostmi vymáhání jednotlivých náhrad z pozice cestujících a příslušnost soudů v rámci Evropské unie. Práce obsahuje konkrétní návod pro cestující, za pomoci kterého je možné se domoci...
Marketingová strategie nízkonákladové letecké společnosti
Chaloupková, Markéta ; Zich, Robert (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií nízkonákladových leteckých společností. Práce se v teoretické části věnuje popisu nízkonákladové letecké dopravy a definici marketingových nástrojů. Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové strategie nízkonákladové letecké společnosti Wizz Air. Součástí praktické části práce je dotazníkové šetření. Na základě zjištěných poznatků byla společnosti Wizz Air navrhnuta marketingová zlepšení.
Návrh metodiky výběru optimálních ekonomicko - provozních charakteristik dopravního letounu pro krátké a střední tratě
Mlýnek, Michal ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o multikriteriálním výběru optimální varianty vhodného letounu na krátké a středně dlouhé tratě. Je zde učiněn náhled na strategie leteckých společností, které nepřímo vstupují do optimalizačního nástroje pro výběr. Dále práce popisuje kategorické rozdělení leteckých dopravců. V závěru je popsán detailněji samotný optimalizační nástroj a jeho postup při použití.
Vliv bouřkové elektřiny na leteckou dopravu
Fiala, Ľuboš ; Imriš, Pavel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Bakalárska práca je zameraná na objasnenie problematiky búrkovej elektriny ako sprievodného javu kumulonimbu. Venuje sa vývoju, typom, štruktúre a štádiam búrkovej oblačnosti, ako aj vzniku elektrického výboja a zriedkavých elektrometeorov. Ďalej sa zaoberá spôsobmi predpovedí a lokalizácie bleskov a ich vplyvmi na leteckú dopravu a stanovenými postupmi počas letu v búrkach.
Analýza přepravních toků v letecké dopravě
Šimíček, Martin ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
ŠIMÍČEK, M. Analýza přepravních toků v letecké dopravě. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 84 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Diplomová práce pojednává o faktorech, které ovlivňují směrování a přepravní výkony v letecké dopravě. Kromě charakteristiky těchto faktorů je hlavním cílem diplomové práce kvantitativně vyhodnotit jejich míru závislosti na přepravních výkonech letecké dopravy. To je provedeno pomocí lineární regresní analýzy. Na základě této analýzy jsou vytvořeny matematické modely závislostí těchto faktorů na přepravních výkonech. V rámci diplomové práce se ověřuje přesnost těchto modelů a zjišťuje se, které z nich jsou použitelné, a které ne. Jejich přesnost je závislá zejména na zvolené trati a na vybraném typu leteckého dopravce.
Vyhodnocení závislosti HDP na provozních výkonech letecké dopravy
Tomanová, Veronika Anna ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o výkonech z oblasti letecké dopravy, které jsou vztaženy k výkonnosti národních ekonomik dvou vybraných sousedních zemí, České republiky a Spolkové republiky Německo, a to prostřednictvím hrubého domácího produktu ve zvoleném období. Do provozních výkonů jsou zohledněny zejména přepravní výkony letecké dopravy. První část práce se zabývá provázaností ekonomiky s leteckou dopravou. Stěžejní část pak obsahuje analýzu vývoje HDP a analýzu vývoje přepravních výkonů obou států. Součástí práce je i získání hodnot osobokilometrů na základě spotřeby paliva a vyprodukovaných emisí CO2.
Analýza toků a objemů letecké dopravy v ČR
Niče, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou toků a objemů letecké dopravy v rámci České Republiky s uvážením vnitrostátní a mezinárodní dopravy. Dále charakterizuje faktory, které ovlivňují přepravní výkony v letecké dopravě. Na závěr je i popsaný předpokládaný vývoj letecké dopravy v budoucnosti.
Plánování cest v letecké dopravě
Sychra, Marek ; Krčmář, Radim (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Problematika plánování cest v letecké dopravě (v hromadné dopravě obecně) je podobná hledání nejkratší cesty v grafu. Hlavními rozdíly jsou však časová závislost vstupního grafu a fakt, že cena cesty je určena více kritérii. Cílem této práce bylo vytvořit komplexní systém, který je schopen po načtení databáze elementárních letů odpovídat na uživatelské dotazy cestou spojenou z více samostatných letů. Výsledku je docíleno pomocí dvou algoritmů pro plánování cest v hromadné dopravě, CSA a RAPTOR , které byly upraveny pro specifika letecké dopravy. Experimenty, které probíhaly na reálných datech, ukázaly masivní zrychlení původních algoritmů při použití navržených optimalizací. Celý systém byl také porovnán s existujícím proprietárním řešením.
Monitoring negativně vnímaných dopadů letecké dopravy
Lesslová, Kristýna
Tato bakalářská práce na téma Monitoring negativně vnímaných dopadů letecké dopravy se zabývá aktuálně dostupnými možnostmi hodnocení negativních dopadů letecké dopravy na kvalitu života obyvatel žijících v blízkosti letiště Václava Havla v Praze. Bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to rešeršní část, ve které je charakterizována letecká doprava a ve které jsou následně zmíněné negativní dopady, které s sebou přináší. Informace k rešeršní části byly převážně čerpány z odborné literatury a z oficiálních stránek příslušných institucí. Druhá hlavní část je analytická, kde jsou uvedeny základní informace a historie letiště Václava Havla v Praze a následně jsou podrobněji rozebrány negativní dopady, které s sebou letecká doprava na blízké okolí letiště přináší. Poslední kapitola analytické části obsahuje analýzu strategických dokumentů dotčených obcí. V závěru práce jsou shrnuté výsledky navržena doporučení vedoucí k co největšímu omezení negativních dopadů na blízké okolí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.